fbpx
לאחרונה הפילטרים השתלטו על חיינו ועל הסטורי שלנו, וזה בדיוק הזמן לעשות סדר! אז מה הם פילטרים ממותגים לאינסטגרם ואיך משיגים אחד כזה? לאחרונה הפנו אלינו באינסטגרם המון שאלות שקשורות לפילטרים, והחלטנו לענות כאן על השאלות שחזרו על עצמן.

מה זה פילטרים באינסטגרם ואיך מייצרים אותם?
הפילטרים הם בעצם אלמנטים גרפיים שעושים שימוש בטכנולוגיה שנקראת ״מציאות רבודה״, בה הטלפון שלנו יודע לזהות את הפנים שלנו ולהשתיל עליהם אלמנטים שונים. נשמע מסובך? זה אומר שהאלמנטים הגרפיים והצורות בעצם יודעים לעקוב אחרי הפנים שלנו ולהגיב בהתאם- אם נפתח את הפה ובאותו הרגע משהו יקרה במסך, זה אומר שהיה מעקב אחרי הפה שלנו ותגובה מתאימה. את הפילטרים מייצרים באמצעות תוכנה שמפיצה חברת פייסבוק, בשם spark ar. כדי לייצר פילטרים בתוכנה נדרש ידע מינימלי בתלת מימד, ובטכנולוגיית מציאות רבודה, בהמשך הפוסט תוכלו לקרוא על כל הדרכים בהן תוכלו לייצר לבד פילטר משלכם בתוכנה!

מה ייתן לעסק שלי פילטר ממותג?
שאלת השאלות! הרבה עסקים מתלבטים אם להשקיע בפילטר ולא יודעים מה הערך שהוא יכול להביא. קודם כל, אם התהליך הוא נכון והמותג מייצר פילטר שרלוונטי לקהל שלו- יש פוטנציאל אדיר. הסוד כאן הוא לייצר פילטרים רלונטיים שהקהל שלנו ירצה להשתמש בהם. ככל שיותר משתמשים יעלו סטורי עם הפילטר שלכם, יהיו יותר אינטרציות ויותר מעורבות של משתמשים עם המותג שלכם באינסטגרם. ומי מאיתנו לא רוצה להגדיל את המעורבות שלו ברשת?
עוד נקודה חשובה, היא האפשרות להעביר מסר דרך הפילטר. לכל יוזר שמעלה סטורי עם הפילטר,  יש צופים בסטורי הזה, ויוזרים נוספים שנחשפים אליו, וכך המסר שלנו עובר לכמה שיותר משתמשים. הפילטר יכול גם לשמש אותנו לקמפיין- הנעה לפעולה של העוקבים שלנו, והפצת המותג שלנו באינסטגרם. כמובן שהפילטר יעזור למיתוג העסקי שלנו (לא בטוחים מה זה מיתוג עסקי? קראו את הפוסט שלנו על הפיכת העסק שלכם למותג).
שימו לב שלאחר העלאת הפילטר, תמשיכו לקבל נתונים מאינסטגרם על השימוש בפילטר- כמה משתמשים נחשפו אליו, וכמה השתמשו בו, נתונים שיכולים לתת לכם מושג על המעורבות הפילטר מייצר לעמוד שלכם.

איך מעלים פילטר לאינסגטרם?
חברת אינסטגרם דורשת כיום לאשר כל פילטר שעולה לרשת, בעיקר בגלל שהיא רוצה לדעת איזה תוכן יעלה. יש כמה הגבלות וחוקים, עליהם נפרט בהמשך, אבל התהליך יחסית פשוט- מצלמים סרטון שמראה את השימוש בפילטר, מייצאים קובץ מהתוכנה- ומעלים לאתר spark ar. באופן רשמי, אינסטגרם מתחייבת לאשר/ לתת תשובה לגבי הפילטר עד כ10 ימי עסקים. בפועל- שמענו על משתמשים שמחכים כבר מספר חודשים לאישור הפילטר שלהם, כך שלא כדאי לסמוך על ההבטחה של אינסטגרם.

מה מותר ומה אסור להעלות?
נקודה חשובה שחשוב להכיר, היא שלאינסטגרם יש חוקים ומגבלות לגבי מה מותר ומה אסור להציג בפילטר, והיא פרסמה את כל החוקים וההגבלות האלה כאן 
אולי ההגבלה הכי מוכרת למשתמשים היא הגבלת הניתוחים הפלסטיים. לאחר כמה פילטרים מפורסמים מאוד שעשו שינוי משמעותי לתלווי הפנים וגררו אחריהם ביקורת על החברה, אינסטגרם החליטה להוריד מהרשת את כל הפילטרים שעושים שינוי מוגזם לפנים. אם שואלים אותנו? זה מהלך מבורך של חברת אינסטגרם, שמבינה שיש לה כוח ומנסה לעשות בו שימוש לטובה. כשאתם בתהליך בחירת חברה שתייצר עבורכם פילטר- וודא שהם מכירים את החוקים וההגבלות של אינסטגרם.

מקוות שעזרנו לכם קצת להבין בעולם הפילטרים (שמתחדש ומשתנה בכל רגע), מוזמנים לאינסטגרם שלנו כדי לנסות את הפילטרים שלנו- ספרו לנו בתגובות מה הפילטר האהוב עליכם!



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *