fbpx
אחד הצעדים הראשונים בבניית עסק חדש הוא פנייה לחברת מיתוג. כולנו מבינים שכדי להיתפס כעסק רציני, מותג אפילו, אנחנו צריכים לוגו. אבל מה ההבדל בין לוגו למיתוג, מתי צריך אותם ולמה בכלל?

אז קודם כל נעשה סדר במושגים:
לוגו- הסמל של המותג, הוא יכול להכיל את שם העסק והסלוגן, סמל כלשהו או אפילו רק את שמכם. הלוגו צריך להיות פשוט, קליט ולסמל את העסק שלכם. 
מיתוג- השפה הגרפית של העסק שלכם, התחושות והמסרים שמועברים לצופה, כל האלמנטים שאתם משתמשים בהם בכל הפלטפורמות. זו המעטפת של העסק שלכם והצורה שבה הלקוחות רואים אתכם.
ספר מותג- מעין ״הוראות הפעלה״ למותג שלכם, ספר או עמוד המכיל את החוקיות שכוללת את השפה הגרפית של המותג שלכם- באילו פונטים וצבעים להשתמש,  איזה מסרים המותג רוצה להעביר, איך הלוגו נראה בפורמטים שונים, וכו׳.

אחרי שהבנו את המושגים, בואו נבין- למה בכלל אנחנו צריכים מיתוג לעסק שלנו?
1. בידול מהמתחרים- יש הרבה מאמני כושר, אבל מאמן כושר כמוך יש רק אחד. המיתוג שלך צריך להביא את זה לידי ביטוי- כאשר  אנחנו רואים מותג שמבדל את עצמו מהמתחרים, אנחנו מעריכים אותו בצורה גבוהה יותר וממקמים אותו גבוה מהמתחרים. 
2. מיצוב העסק כאמין, מקצועי ואיכותי- המשפט אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, נכתב בדיוק על הנקודה הזו! לקוחות שפוגשים את המותג שלך לראשונה, מחליטים מיד מה הדעה שלהם עלייך. בעזרת מיתוג- אתה מחליט מה הלקוחות יחשבו על העסק שלך. מעבר לכך, עסק שממתג את עצמו ודואג שבכל הפרסומים שלו המיתוג יהיה נוכח- ממצב את עצמו כמותג וכך גם הלקוחות תופסים אותו.
3. חיבור רגשי- זה לא סוד שכדי שיקנו ממך- צריכים לסמוך עלייך. לקוחות שלא סומכים על חנות/ מוצר/ מותג פשוט לא ירכשו ממנו. מיתוג עוזר למצב את העסק שלך כאמין, נותן הרגשה שיש עסק רציני מאחורי ההבטחות, ונותן לרוכשים הרגשת ביטחון.
4. יצירת חוויה ללקוח- עוד דבר ידוע זה שאנחנו קונים חוויות ולא חפצים. כשאנחנו נכנסים לחנות יוקרה ורוכשים תיק יקר מאוד, חלק מההחלטה שלנו היא החוויה שאנחנו מקבלים מהקנייה- ההרגשה שיש לנו בחנות, האריזה של המוצר וכו׳. כך גם הלקוחות שלכם- אם תתנו להם מעטפת שלמה מעבר לרכישת המוצר,  הם יקבלו חוויה שהם יזכרו ויקשרו בעתיד למותג שלכם.
5. בסיס להתפתחות העסק- יכול להיות שאתם נמצאים היום בנקודה בעסק שבה אתם מוכרים רק מוצר/ שירות אחד,  בהיקף יחסית קטן. זה מעולה- אבל איפה אתם רואים את העסק שלכם בעוד שנה? בעוד שלוש שנים? בעוד עשר שנים? מיתוג נותן לנו נקודת בסיס, ממנה תמיד אפשר לצמוח, אם מחר נחליט שאנחנו מרחיבים את העסק ובונים אתר למכירת המוצרים שלנו- יש לנו כבר את המיתוג והשפה הגרפית שהלקוחות שלנו מכירים, ואנחנו מרחיבים את השפה הזאת לאתר ולמוצרים נוספים.

אחרי שהבנו את הסיבות לבניית מיתוג לעסק שלנו, בואו נבין- מה זה כולל?
1.מחקר וניתוח- חשוב להכיר את השוק ואת תחום העיסוק שלכם לפני שבונים מיתוג. בתהליך מיתוג מקיף אנחנו עוברים יחד מחקר וניתוח של העסק שלכם. שאלון המיתוג שלנו מכיל את כל מה שאנחנו צריכות לדעת על העסק שלכם, הבידול שלו בשוק, ומה מייחד את העסק שלכם.
2. בניית אסטרטגיה מיתוגית- לפני שניגשים לחלק העיצובי, חשוב לבנות קווים מנחים ולבצע תכנון נכון. בבניית האסטרטגיה חשוב להבין- מה המסר שהמותג שלכם מעביר? מה מייחד אתכם מהמתחרים ומה הערך המוסף שהלקוח יקבל אם יבחר בכם? אחרי שמגדירים את כל אלה בונים קווים מנחים שישמשו אותנו בחלק העיצובי.
3. גיבוש שפה גרפית- החלק העיקרי והכייפי! בונים מערכת של חוקים בהתאם לאסטרטגיה המיתוגית שבנינו בסעיף הקודם. מה זה אומר? בחירת צבעוניות שמבטאת את ערכי המותג שלכם,  יצירת שפה גרפית שלמה השייכת רק למותג שלכם, ובניית לוגו שמרכז את כל הערכים האלה.
4. תחזוקה של המותג- אחרי שבנינו לוגו, ויש לנו את הערכים של השפה הגרפית, הגיע הזמן להשתמש בהם- בכל הפרסומים שלנו במדיה, בכרטיסי הביקור, ובנראות הכללית של המותג שלנו. לא בטוחים איך עושים את זה? קראו את הפוסט שלנו על שימוש במיתוג בעסק.

לסיכום, חשוב להבין שמטרת המיתוג העסקי היא להציג את העסק שלכם ללקוחות בצורה הטובה ביותר. בעולם שמלא בתוכן ובפרסומות- חשוב לבלוט, ולהעביר את המסר שלנו בצורה הטובה והמהירה ביותר. 

מקוות שהפוסט הזה עזר לכם להבין את דרככם בבחירת כיוון למיתוג עסקי. כתבו לנו בתגובות שאלות והתלבטויות שיש לכם בדרך לבניית מיתוג לעסק שלכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *