fbpx
אוקי, אז עשיתם לוגו מהמם שמסמל את העסק שלכם בצורה מדויקת. מה עכשיו? מה עושים עם הלוגו ואיך מציגים לעולם את השפה הגרפית כך שתתמוך בהפיכתנו למותג? קודם כל חשוב לזכור- מטרת הלוגו ובניית השפה הגרפית היא שהעסק שלנו ייראה כמותג שלם, עסק שניתן לסמוך עליו. המטרה העיקרית היא שהנראות של העסק שלנו תהיה אחידה, ואם נסתכל על מותגים גדולים, נבין שזה בדיוק הסוד. לאחר שבנינו שפה גרפית, נרצה להציג אותה בכל פעם שהלקוח נתקל בעסק שלנו, כך נייצר מותג שהלקוחות זוכרים.

אז איך עושים את זה בפועל ומקפידים שהעסק שלנו תמיד יראה כמו מותג?
1. רוח המותג- הלוגו שלכם מבטא מותג צעיר ובועט? הקפידו שגם התמונות והפרסומים שאתם מעלים יהיו בשפה הזאת. חשוב להבין מה הם ערכי המותג שלכם ולשים לב שכל הפרסומים תואמים את הרוח הזאת. למשל- קוקה קולה מתמקדת בקהל צעיר, שאוהב חווית- וכל הפרסומים שלהם נראים כך. תמיד נראה בפרסומות שלהם אנשים צעירים מחייכים, נהנים, וכמובן- שותים קוקה קולה. לא משנה איזה ערכים יש למותג שלכם- חשוב לוודא שהפרסום שלכם תמיד מבטא את הערכים האלה. עדיין לא מבינים איך הנראות של המותג שלכם מבטאת על הערכים? כנראה שאתם צריכים לקרוא את הפוסט שלנו על מיתוג עסקי.
2. שימו את הלוגו בכל מקום בו הלקוח פוגש את הפרופיל שלכם- בפייסבוק, בתמונת המייל, באינסטגרם, ואפילו בתמונת הוואטספ שלכם. יש לנו נטייה לחשוב שלוגו מציגים רק בכרטיס ביקור או בחומרים רשמיים של המותג. הלוגו הוא הפנים של העסק ולכן חשוב להציג אותו בכל מה שאתם מפרסמים או מעלים לרשת.
3. בקשו ממי שעיצב לכם את הלוגו תמונת png עם רקע שקוף, כדי שתוכלו ״להדביק״ את הלוגו על פרסומים שאתם מעלים לרשתות החברתיות. שימו לב שהלוגו נמצא בתמונת הפרופיל, או לפחות בתמונת הקאבר שלכם בפייסבוק. אמנם נרצה שהלוגו יוצג הרבה אבל חשוב לא להגזים עם הסעיף הזה, הקפידו על שיקול דעת- למשל באינסטגרם פחות מתאים לשים את הלוגו על כל תמונה שאנחנו מעלים, אבל כן חשוב להציג אותו, למשל- בתמונת הפרופיל.
4. השתמשו בצבעי הלוגו בפרסומים שלכם, כך תצרו שפה ויזאולית אחידה. מעלים סטורי? מעולה! הקפידו שהנראות שלו תהיה דומה לשל הלוגו. תוכלו למשל להשתמש באופן קבוע בטקסט בצבע מסוים שתואם את צבעי הלוגו. תוכלו גם להוריד רקעים שתואמים את הצעוניות של המותג, ולהשתמש בהם בפרסומים בפייסבוק או באינסטגרם.

לסיכום, זכרו- מטרת המיתוג ובניית השפה הגרפית היא להפוך את העסק שלכם למותג. בשביל להיות מותג אין צורך בתקציבים בענקיים או בצוות גדול, חשוב ליישם בצורה נכונה את הסעיפים שהצגנו, ולהקפיד על אחידות במסר שהמותג שלנו מעביר.
הדבר החשוב ביותר בהפיכת העסק שלכם למותג שזוכרים- אחידות! אם תקפידו להשתמש ברקעים אחידים, צבעוניות שמתאימה למותג, ונוכחות של הלוגו שלכם- הלקוחות יתפסו אתכם כמותג, ואחד מוצלח. 

ספרו לנו בתגובות איך אתם מקפידים על האחידות של המותג שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *