fbpx
כל הזמן אנחנו שומעות מלקוחות חדשים שלנו, שהם התחילו תהליך של בניית אתר, שהוגדר בסופו של דבר כאסון. כולנו מכירים את הסיפור על החברות לבניית אתרים שהבטיחו הרים וגבעות ובסוף נשארתם בלי כלום ביד. אנחנו מקוות שאתם קוראים את השורות האלה ולא מבינים על מה אנחנו מדברות, אבל אם כן- הגיע הזמן להבין מה אמורים לעשות לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים. אם נדע להגדיר את הדברים ולהכין שאלות מסודרות, נדע לבחור את החברה הטובה ביותר עבור הצרכים שלנו.

אז למה צריך לשים לב לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים?
1. איפיון- השלב הראשון בכל פרויקט של בניית אתר הוא איפיון. האיפיון כולל בראש ובראשונה תחקיר והכרת העסק שלכם. המאפיין של האתר שלכם צריך להבין את צרכי העסק, צרכי הלקוח, המטרות מהאתר והמסרים שתרצו להעביר דרכו. השלב הראשון בתהליך האיפיון הוא שאלון איפיון, וכך גם תוכלו לדעת שהחברה שלכם היא רצינית. הם ישלחו לכם שאלון איפיון ובו כל מה שהם צריכים לדעת על העסק או על המוצר שלכם. השאלון צריך להקיף את כל צדדי העסק, המצב הקיים והמטרות לעתיד. בנוסף, מטרת השאלון היא לאפיין בצורה טכנית את האתר- איזה עמודים צריכים להיות בו, איזה פיצ׳רים, כמה עמודי תוכן, וכו׳. שלב זה מסתכם בסכמה כללית של מבנה האתר,  ועדיין אינו כולל עיצוב. חשוב להבין שכאשר שלב זה מתבצע בצורה טובה- הדרך לאתר עובד וממיר היא קצרה!
2.עיצוב- אז נכון שיש לנו פינה חמה בלב לשלב הזה, אבל מאמינות שפשוט אי אפשר בלעדיו! לאחר שיש לנו מבנה ושלד לאתר, הגיע הזמן להקים את המעטפת- את החלק הויזואלי שישר רואים כשנכנסים לאתר. איך עושים את זה? בונים שפה גרפית עם חוקיות של צבעוניות, פונטים ואלמנטים גרפיים, המבוססת על הערכים של המותג. חשוב להבין שבניית שפה גרפית למותג, בין אם קיימת כבר ובין אם לא, זהו תהליך בפני עצמו. עמדו על כך שאתם מקבלים מהמעצב כמה סבבי סקיצות, עד שתהיו שלמים עם הקו העיצובי!
3. תבנית או בנייה מאפס- בטח כבר שמעתם את המילה ״תבנית״ בהקשר של בניית אתרים, ואולי אף קיבלתם הצעה שכוללת תבנית, אז בואו נעשה רגע סדר כדי להבין: בכל תכנון של פרויקט בניית אתר יש שתי אופציות- לעבוד על תבנית קיימת ולתכנן את האתר מאפס. לכל עסק יש את הצרכים שלו ולכן גם את הדרך שמתאימה לו, אבל חשוב להבין את המשמעות לפני שלוקחים החלטה. במשמעות של בניית אתר מבוסס תבנית- היא שלוקחים תבנית קיימת, למשל אתר למאמן כושר, ייקח תבנית של מאמן כושר, וישנה את הפונט, הצבעוניות, ואת התמונות. המשמעות בפועל- אתר פחות ייחודי, עם איפיון גנרי, אך עם יתרון מובהק- מחיר זול יותר ותהליך מהיר יותר. מול הדרך הזאת יש את הדרך של בניית אתר מאפס- איפיון מדויק לפי צרכי העסק, עיצוב שמבוסס על ערכי המותג, ואתר שמתאים בדיוק לצרכי העסק.
4. תחזוקה- נכון שאם בוחרים בפלטפורמת וורדפרס, ניהול התוכן והוספה שלו הם יחסית פשוטים, אבל חשוב לוודא שהחברה תוכל גם לספק לכם תחזוקה של האתר. הרבה פעמים תרצו להוסיף פיצ׳ר חדש, לעדכן דברים באתר, או סתם לוודא שאין באגים ושהאתר עובד חלק. לרוב החברות יש שירות תחזוקה, וודאו שגם לחברה שלכם כדי שלא תאלצו בעתיד לחפש ספק חדש.
5. התאמה למובייל- היום רוב המשתמשים נכנסים לאתר שלכם דרך הנייד, ולכן חשוב ואף קריטי שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל. מה זה בעצם אומר? כאשר אנחנו נכנסים לאתר מסוים מהנייד הגודל של המסך בו אנחנו צופים באתר שונה לגמרי. הפרופורציות אחרות והגודל של כל אות ושל כל צורה משתנים. לכן חשוב להתאים את האתר למובייל, ובעצם לייצר גרסה שונה לצפייה מהנייד. מבקר שנכנס לאתר, ולא מבין מה כתוב או איך האתר אמור להיראות, יעזוב מהר מאוד את האתר, ולכן חשוב לוודא מראש שהאתר יהיה מותאם לנייד.

לסיכום, לפני שאתם ניגשים לבחור חברה לבניית האתר שלכם, שימו לב שהם עומדים בקריטריונים שחשובים לכם ולצרכי העסק שלכם. חשוב להבין מה הצרכים שלנו ולוודא שהחברה תוכל לעמוד בכל הדרישות הללו. אל תתביישו לשאול שאלות, לבקש לראות דוגמאות, ולהבין עד הסוף מה כל סעיף בחוזה אומר, ומה בדיוק אתם עומדים לקבל. ספרו לנו בתגובות אם הפוסט עזר לכם לקבל החלטה לגבי בניית האתר שלכם, או אם יש לכם עוד שאלות לקראת התהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *